Vid eventuell retur & återbetalning
Policy för webbutik
Ångerrätt/öppet köp
Vid beställning via internet har du som kund alltid ångerrätt i 14 dagar från den dag då du mottog dina varor. Ångerrätten gäller utan att du behöver ange något skäl och gäller såväl varor på ordinarie pris som reavaror. Undantaget är specialbeställningar.
För att utnyttja din ångerrätt ska du inom denna tidsperiod skicka ett e-postmeddelande till butik@ejesgolv.se där du klart och tydligt anger att vill utnyttja din ångerrätt samt ditt ordernummer. Då kan du också be oss om att få en returfraktsedel. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
Dina varor ska sedan returneras till Ejes golv (Tingvallavägen 34, 461 32 Trollhättan) utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut.
Observera att ångerrätten endast gäller oanvända varor i ursprungligt skick och utan defekter, som ska returneras i originalförpackningar med medföljande bruksanvisningar. Du får dock med bibehållen ångerrätt packa upp och titta på/undersöka din vara. Varan ska dock vid en sådan undersökning hanteras varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig.
Du som kund står för returfrakten. Vi löser inte ut paket eller brev som skickas mot postförskott eller liknande. Varor som ej hämtas ut och skickas tillbaka till oss faktureras mottagaren den faktiska dubbla fraktkostnaden + exp. avgift inom ångerrättsperioden. Efter denna tar vi ej varor i retur.
Du ansvarar själv för att varan är väl paketerad och når oss oskadd. Om du väljer att behålla delar av din order betalar du fraktavgift för denna del.
Bytesrätt
Bytesrätt gäller i 14 dagar. Om du vill byta vara till en annan gör du en ny beställning och returnerar den första varan enligt ovan.
Reklamation
Vi ber dig att så snart som möjligt efter att du har mottagit dina varor kontrollera att du mottagit rätt varor och rätt antal samt att du inte har fått en felaktig vara. Vi vill alltid se fotografi både på skadad vara, emballage och fraktsedel. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakt.
Om du har fått en felaktig vara eller felaktigt antal varor, ber vi dig att omgående ta kontakt med oss via butik@ejesgolv.se så att vi kan hjälpa dig på bästa möjliga sätt.
Notera att varor som är på rea/erbjudanden kan ha mindre fel/skador på sig och att avdraget på priset beror på detta. Om du undrar något om en vara du beställt kan du bara maila/ringa oss och fråga.
Reklamation av felaktig vara ska ske inom skälig tid. Reklamation som inkommer inom två månader från köpet anses ha inkommit inom skälig tid. Om du inte reklamerar inom tre år från avhämtning förlorar du din rätt att åberopa felet.
Vid reklamation ska du alltid returnera varan till oss och därefter bedömer vi om returrätt föreligger. En vara anses vara felaktig om den avviker från produktbeskrivningen på vår hemsida.
Vid en reklamation står vi för returfrakten, förutsatt att vi bedömer att varan är felaktig. I annat fall får du som köpare täcka fraktkostnaderna. Om du upptäcker skada på emballage eller vara till följd av transportskada ska ersättningsanspråk riktas direkt mot transportören.
Återbetalning
Beloppet för varan betalas tillbaka om ångerrätten nyttjas. Portoavgifter betalas inte tillbaka vid ånger av varor. Efter att vi har mottagit din retur återbetalar vi det betalda beloppet med avdrag om returfrakten. Återbetalning sköts av Klarna och sker inom 14 dagar efter att din retur har mottagits till vårt lager.
VÅRA KONTAKTUPPGIFTER:
Ejes Golv
Tingvallavägen 34,
461 32 Trollhättan